PrepaenlineaSEP/ e-ducacion

jueves, 15 de marzo de 2018

M7S1 Actividad Integradora: Long Time Ago

Actividad integradora: Long Time Ago
Alumno: Elber González López
Facilitadora: Joana Patricia Bobadilla Arroyo
Grupo: M07C4G7-666
Modulo 7 semana 1



¿Qué producto entregarás?
Un archivo de Word en el que elabores una tabla en la que compares cómo se hacía algo en el pasado y cómo se hace ahora, debes utilizar: Used to, was/were, verbos regulares e irregulares, así como ilustrar con imágenes lo que escribas.

¿Qué hacer?
1. Elabora una tabla en la que redactes 8 frases en pasado:

*2 en las que utilices verbos regulares.
*2 en las que utilices verbos irregulares..
*2 en las que utilices used to.
*2 en las que utilices was/were.

2. En comparativo las frases en pasado, escribe 8 frases en presente, para que se identifique cómo se hacía algo antes y cómo se hace ahora.

3. Incorpora una imagen en cada una de tus oraciones, cuidando el peso de tu archivo para que lo puedas enviar sin problema.



Past
Present
Draw









Used to


1.-I  used to play guitar in a rock band







2.-I used to watch a movies in VHS format.

1.-Now, I play musical videogames.







2.-Now, I watch videos in 4k format.












Was/Were


1.-She was in Spain the last college's year.








2.-We were in the sport center.


1.- Today, she works in Ontario, Canada.








2.-Now, we're in the supermarket.










Verbos Regulares


1.-I cleaned my bedroom yesterday.








2.-I asked for a new job in the computer store.


1.-Now, I clean the bathroom and the car.








2.-I ask for a price to the new bike.










Verbos Irregulares

1.- We drew a many cartoons in the walls.






2.-They drank a lot a coffee in the funeral.


1.-I draw a big red heart in the ceiling's room.





2.- They drinking some wine for a friend's birthday.




En los ejemplos, las imágenes son viñetas del programa de Word, puedes seleccionar: “Definir nueva viñeta”, luego “Símbolos” y buscar en la tipología de “Webdings”. La ventaja es que pesan lo de una letra y puedes colorearlas y hacerlas grandes o pequeñas.
*Fotos tomadas del buscador Google
4. Sube tu archivo con el siguiente nombre:
González_López_Elber_M7S1_longtimeago

jueves, 1 de marzo de 2018

M6S4 Proyecto Integrador: Mi casa, mi Comunidad (My home, my Community)

Proyecto integrador: Mi casa, mi comunidad (My Home, my community)
Alumno: Elber González López
Facilitadora: Dulce Lucia Aute Méndez
Grupo: M06C4G7-666
Modulo 6 semana 4


¿Qué hacer?

1. A continuación se presenta un diálogo incompleto, complétalo con la información necesaria de acuerdo con lo que plantea. Escribe e ilustra la información en cada diapositiva conforme se te indica:
Imagina el diálogo entre dos buenos amigos, Laura se mudará cerca de la casa de Dany, ya que a su papá lo transfirieron en su lugar de trabajo, Dany la recibirá en su casa para que ella empiece a familiarizarse con la ciudad, ya que es del extranjero.
Diapositiva 1.
a) Elabora la portada: título del proyecto integrador, nombre completo, nombre de tu facilitador(a) y grupo.
Diapositiva 2.
a) Copia el siguiente diálogo: 

Hello my name is Elber, I’m 43 years old. I live in Aguascalientes and I’m a online high school student. I also have a job, I’m a manager of gas station There are six people in my family: Rocio is my sister and she is a yoga teacher, she has a 40 years old. Julio is my brother in law, he is an engineer, and he has 40 years old too. Emily and Monse are my nieces and they study at elementary school they have a 10 and 12 years old respectively. Finally, my wife and my grandfather, Beatriz and Jorge, he has a business, it’s a small shop, and she is a home housewife and they have a 35 and 83 years old respectively.

Laura: Hello Dany!
Dany: Hi Laura!
Laura: Tell me, how can I get to your house?
Dany:
Explica cómo llegar a tu casa, incluye lugares públicos que sirvan como referencia y los nombres de las calles.



Laura: Thank you! Do you know if there’s a drug store near your house?
Dany: Yes, there is.
Laura: How can I get to the drug store?
Dany:
Explica cómo llegar a la farmacia cercana a tu casa, incluye lugares públicos que sirvan como referencia y los nombres de las calles.


b) Escribe lo que falta en el diálogo.
c) Elabora e inserta un croquis que corresponda a las indicaciones que proporcionaste para llegar a tu casa y a la farmacia.
Diapositiva 3.
a) Copia el siguiente diálogo:

Dany: Welcome Laura!
Laura: Good morning Dany! How are you?
Dany: Very well, thanks. Come in…
Laura: Wow, this is your family. Can you introduce them?
Dany:
Presenta a tres integrantes de tu familia, menciona su nombre, el parentesco que tiene contigo, su edad y su profesión u ocupación.


Laura: Nice to meet you. My name is Laura, I´m 22 years old, I´m a student and I am the best friend of Dany.
b) Escribe lo que falta en el diálogo.
c) Inserta alguna imagen que represente el diálogo.
Diapositiva 4.
a) Copia el siguiente diálogo:

Dany: Laura, let me show you my house.
Laura: Great!
Dany:
Describe 3 espacios de tu casa, menciona por lo menos 1 objeto que se encuentra en cada espacio.


Laura: Dany, you have a beautiful house.
Dany: Thanks, but it´s my mother´s house!
Laura: And, what is the next plan?
Dany: Visit the Zoo.
b) Escribe lo que falta en el diálogo.
c) Inserta imágenes que hagan referencia a las partes de tu casa que describiste.
2. Una vez que integraste tu presentación en PowerPoint, aplícale diseño según tu creatividad, verifica que hayas integrado todos los elementos solicitados, asegúrate de que tu gramática y ortografía sea correcta.
3. Guarda tu presentación con el siguiente nombre:
Apellidos_Nombre_M6S4_proyectointegrador

miércoles, 28 de febrero de 2018

M6S3 Actividad Integradora: Sus Actividades

Actividad integradora: Sus Actividades
Alumno: Elber González López
Facilitadora: Dulce Lucia Aute Méndez
Grupo: M06C4G7-666
Modulo 6 semana 3





Hi miss Dulce,  let me introduce to Beatriz, she's my wife, but  she don't speaks english ,she helps me to doing this homework. Although, she is shy. Regards.
1.    What do you do in the morning on Monday?  Daily starts quite early and take a shower to wake up.
2.    What do you do in the evening on Monday? Sometimes I doing exercise, before eating.
3.    What do you do at night on Monday? Usually I reading a book at 9:00 to 9:45 and later go to sleep.
4.    What do you do in the morning on Tuesday? I wake up at 6:40 and I take a bath.
5.    What do you do in the afternoon on Tuesday ? I work to 9:00 to 6:00 and often I go to the park.
6.    What do you do at night on Tuesday? Always I study  at 8:00 to 10:00 and finally  I go to sleep.
7.    What do you do in the morning on Wednesday? I wake up at 6:25 usually I make some yoga.
8.    What do you do in the evening on Wednesday? Today I go to drink a coffee with my friends
9.    What do you do at night on Wednesday? Occasionally I watch a movie, before I go to sleep.
10.  What do you do in the morning on Thursday? I get up at 6:30 and I have a nutritive breakfast.
11.  What do you do in the evening on Thursday? I often study two hours, at 7:30 to 9:30, but only on Thursday..
12.  What do you do at night on Thursday? I listen some music, before I go to sleep.
13.  What do you do in the morning on Friday? I wake and get up at 7:00 o'clock and I go to run.
14.  What do you do in the evening on Friday ? I visit to my family and usually I playing chess with my brother.
15.  What do you do at night on Friday? Every Friday I going to dancehall or cinema, I like do it.

Preguntas en tercera Persona:
  1. 1    What does she do on Monday mornings? Quite early,  she takes a shower to wakes up.
  2. 2)    What does she do on Tuesday afternoons?  She works at 9:00 to 6:00, and often she goes to the park.
  3. 3)    What does she do in the nights  on Wednesday? She watches occasionally a movies, before she goes to sleep.
  4. 4)    What does she do on Thursday mornings? She wakes up and she eats her nutritious breakfast at 6:30 early.
  5. 5)    What does she do on Friday nights? She goes to dances or she goes to the cinema with her friends.